Sesuaikan diri

Topik kali ni aku nak cerita psai mcm mna payah nak sesuaikan diri dekat U especially dgn kwn2 dkat hostel and roomate. And betapa payah bila hg dri utara and kebykan dari diorang semua dri belah selatan.

dlunya aku bukannya org yg selalu buat kesalahan besar like seriously aku takut ada kesalahan disiplin tapi bila hg masuk sini and kebetulan hg dri skola convent (convent kan dak2 nakal) diorang semua expect aku nakal dan tak takut peraturan. aku tak rasa aku ni baik dlu, jahat je ponteng kelas bagai tapi bila masuk sini, diorang kata hg budk convent yg blur and baik sgt sbb aku takut peraturan (act bukan takut tpi ye la sapa je yg suka ada rekod buruk time belajar kan). aku dulunya byk ckap but once msuk sini aku jdi diam sbb aku tak tahu nak cakap apa and percakapan aku kan lain dri diorang, so memang aku rsa awkward jgk la tu sbb diam. bila aku diam, classmates aku mcm tknk ckap sgt dgn aku sbb ye la aku rsa cm aku sombong tkmau ckap dgn diorang and aku rsa pelik dgn diri aku pdhal aku tktahu nk ckap apa. hari demi hari, minggu demi minggu, diorang mula ckap dgn aku sbb dlm kelas anatomy, aku perform (tk perform sgt tpi dh kena baca so aku baca la) so aku pun mula msukkn diri aku dgn diorang, ckap dgn diorang dlm bahasa diorang (payah weh sbb bahasa utara kan mcm kasar so bila nak ckap keyel, jdi sopan pulak haha) but still aku still pendiam dlm kelas sbb aku tknk jdi nakal mcm dlu aku dlm kelas.

jadi aku nak cakap dkat korang, bila korang msuk ke suatu tempat yg asing dgn korang, tolong sgt2 jgn jdi diam or sombong or malu sbb org tkkn layan hg (seriously) tonjolkan diri korang, cakap je bahasa korang walaupun kena bash sbb mcm aku, smpai sekarang kalau cakap utara kena bash. Bahasa negeri kita tu, lambang jati diri kita, jgn malu jgn segan okay? pendek je cerita aku kali ni sbb malas nk type haha.

Comments

Popular posts from this blog

Atok

Pertandingan

Crush